det förändras

Bloggandet har fått vänta av många anledningar, dels för att jag faktiskt inte haft tid, bredbandet brann upp, fått panik över vad jag skriver. Men nu så ska väll även jag kunna hamna på banan igen.

Har varit panikartat här efter åskan gick igår eftersom bredbandet följde med åskan. Det brann alltså upp. Så bror åkte idag till Borlänge för införskaffa ett nytt. Så nu är det trådlösa igång igen. Underbart.
Idag var jag, mor, moster till Västerås och IKEA för att återigen få återuppleva att jag lever ett fattigt liv. Men i alla fall, fick träffa världens bästa syster, Con och Elias. Vilket räckte bra bara det. Fick i oss lite Max-mat också, fan så gott. Kommer bli riktigt fet i Västerås när jag flyttar dit. I källaren upptäcktes en soffa som jag förhoppningsvis kan sno åt mig till min lägenhet sen. En svart skinnsoffa, riktigt jäkla fin var den. Får hoppas.
Annars har dagarna gått åt till att träffa vänner som haft tid att träffas och sagt adjö till dem. Sen även kolla upp massor från skolan. Det är mycket med det nu. Många grejer som ska laddas ner och registreras. Har även förstått att det "bara" är 12 dagar kvar till första dagen i skolan. Herrejösses. Och nästa vecka hade jag tänkt att återuppta träningen igen. Det är dags att komma på banan igen. Mycket som händer och sker nu, och allting är förhoppningsvis bara positivt. Hade varit fint att vara miljonär så jag kunde skaffa mig det jag egentligen behöver..

Mitt humör har pendlat genom hat, irritation, ilska och aggressivitet. Jag börjar verkligen trotsa mig ut härifrån. Och när möjligheten kommer så vill jag bort. I september är det dags att ringa Falun och skynda på dem också. Så det händer mycket till hösten. Riktigt spännande och kul ska det bli.

Har i dessa dagar inhandlat mig 6st nya tröjor. Tröjor som jag annars brukar ha otroligt svårt att köpa. Men nu blev det i alla fall 1 vit, 1 svart, 1 röd/svart randig, 1 gul, 2 bruna. Riktigt bra!

Nu blir det att lugna ner sig lite för att imorgon kolla upp lånekort till biblioteket och andra massa saker som jag egentligen inte brukar kolla upp.

Shit, det nya livet är på väg.

Skriv här
Postat av: Ann-Louise

Det förändras, det blir bättre :)

2011-08-12 @ 15:40:05
URL: http://annlouisewestberg.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback