det här med BYO, Köping, Västerås

Nu börjar det verkligen röra på sig på många ställen.

Var som sagt till skolan igår (onsdag) på en träff med klassen och alla lärarstudenter runt om i Sverige. Det var ett videosamtal från Karlstad så alla elever från alla lärocentra var med på. Så nu har man sett vilka man ska "studera" tillsammans med. Så nu har alla hört min röst, pinsamt. Men bra. Rektorn över Karlstad universitet kommenterade att jag kom från Ludvika, lite roligt kanske.
Klassen är liten och en skön grupp av tjejer. Så det blir nog bra.
Dock har det redan kört ihop sig med schemat. Har första redovisningen måndagen 5 september, samma dag som jag ska till Falun. Så ja. Ett problem som lär lösas snarast.
Nästa möten är på måndag och tisdag borta i Karlstad. Sen grupparbete ons-fre, sen redovisning månd.
Så det är många fler träffar än vad jag och en annan trott. Så nu söker jag boende som attan i både Västerås och Köping, och lär flytta ner snarast möjligt. Så ge mig en lägenhet nu! Sökt typ 15st idag, någon borde väll vilja ha mig (A).

Annars en galen grej.
När vi, jag och syster, kom tillbaka från Köping så stannade vid bankomaten i Västerås började plötsligt ryka från motorhuven. Läskigt värre eftersom man som tjej tror att saker och ting ska börja brinna och explodera. Men det gjorde det inte. Så väll framme vid lägenheten så fyllde jag på kylarvätska och inget rann under bilen så förhoppningsvis så skulle det inte vara några problem. Men när jag brummar iväg och kör på, och ja jag kanske kör lite för fort och kanske pressar bilen ibland, MEN! Det gick åt helvete i alla fall. Efter halva vägen mellan Västerås och Fagersta så blinkar lampan att STANNA BILEN OMGÅENDE! Dra åt helvete sa jag och stannade bilen och ringde bärgningshjälp. Tack pappa som betalar så att de tar bilen och att man får en hyrbil att köra hem med.
Men jag tycker inte om att kallprata med snygga karlar i bärgningsbil och känna sig assliten och asförbannad. Men det gick, men vill aldrig göra om det.
Så jag fick mig en Renault Megan och köra hem med. En miljöbil, en tråkig en. Men ändå kul att köra en ny bil, vilket jag längtat efter som attan.

Och idag ringde pappa Volvo i Västerås och de sa åt honom att tacka "tösen" att hon skött bilen exemplariskt när detta hände. Eftersom det var en enkelt fel men det kunde varit värre om jag haft bilen igång osv. Så man kanske ska studera om till bilmekaniker.. not.

I alla fall, det är väll allt som hänt. Jobbig vecka framför mig bara, men det gäller att komma igång. Och jag behöver verkligen CSN-pengarna NU!


Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback