det går framåt på alla plan

Det händer verkligen massor när jag är full i goda vänners lag. När jag vaknar dagen efter snurrar alltid mitt huvud fortfarande och bearbetningen av gårdagen lär göras. Det var en sån otroligt galen, otippad och underbar fest i lördags. Och jag fick verkligen betala för det på söndagen. Har Aldrig varit så bakfull så länge. Jag åt min första måltid (en pirog) vid åtta på kvällen, galet. Matlagning på tv'n framkallade spyor. Jag undrar vad som hände igår egentligen.
Men det var värt det. Att jag var lite småbakis på måndagen också gör inget, för det händer ändå så sällan.
Det var lyckat i alla fall. Och tack Gud för att jag vaknade upp hemma.

Dagarna glider iväg allt mer och sommaren lider mer mot höst. Det är sorgligt. Sommaren är alldeles för kort. De flesta människorna mår allra bästa på sommaren/våren så varför inte alltid köra dessa två årstider. Varför skapade Gud vintern? Obegripligt.

Inser allt mer att jag snart lär besöka bibliotek och införskaffa block. Jag ska snart börja min utbildning. En fyraårig utbildning till att bli grundskolelärare. Jag tvivlar än, men inte lika mycket som jag har gjort. Ser fram emot en annorlunda vardag, nya bekantskaper, nya områden, ny inspiration. Det kan bli bra om man lägger manken till. Så det lär jag göra. Tänker även försöka sätta igång träningen, igen. Har legat på latsidan hela sommaren, och varför börja nu när jag saknar motivation. Så simning och gymmet ska få besök igen i september. Hoppas de har saknat mig lika mycket som jag saknat dem (?).

Blev berättigad CSN-bidrag idag. Allting fungerade som jag ville. Och första utbetalningen blir i september. Känns otroligt bra att det ordnade sig med det. Kollade även upp väntetiderna på avdelning 11 i Falun. Men inget nytt stod. Så det gäller att fortsätta vänta, otåligt nog. Har stått i kö i nu 2 månader och 1 dag, fast det egentligen är 1 år och sju/åtta månader.

Bekände även min kär-lek, kärlek, till karln idag.

Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback