skulle ha postats igår..

Det händer så otroligt mycket alltså. Det är grejer hela tiden nu och det är fruktansvärt kul och stressande.
De två dagarna i Karlstad har varit väldigt givande. Träffat en massa nytt folk, sett nya lokaler, utvecklats, skrattat och slösat otroligt mycket pengar. Första dagen öser dem en med information, som alltid, och helt slut i huvudet blir man efter man kört 2,5h timme innan allt. Är bra glad över att jag fann "klassen" innan allting drog igång.
Sen efter skolan slutat vid 16, var det dags att hitta till hotellet och checka in. Där det visade sig att nästa hela "klassen" valt samma hotell. Så det blev middag nere på stan på Harrys och sen hem igen för att varva och sooova. Sen upp dagen efter vid 6 och hotellfrukost (en värdelös sådan..) Sen vid åtta stod man vid Universitetet igen för att få en hel förmiddag fakta om "skolans styrning". Efter maten blev det praktikprat från VFU och sedan en föreläsning.
Dagen slutade strax efter 16 och då var det bara att ta kära BYO hem till det vackra Ludvika igen.

Det känns ganska otroligt att man åkt till en helt ny stad själv utan att veta vad som ska hända för att sedan bokat ett hotellrum själv för att bo där. Det känns som växer som person hela tiden. Man skapar nya relationer, och det känns verkligen bra. Jag skulle aldrig någonsin har gjort det här för 1-2 år sedan.
Men nu får man också veta hur olika alla personer är. Nästan alla har t.ex. stadiga förhållanden, sambos, barn, arbetat några år osv. Det känns som man stått och velat alldeles för länge och brytt sig alldeles för mycket om vad andra tycker och tänker när man fått höra om vad andra gör eller har gjort. Men det är väll nu man ska utvecklas på riktigt. Jag är ju sen i min egna utveckling. Så det här är positivt.
Fått tag på en lägenhet också verkar det som. Kanske får en visning när jag åker ner till Köping på torsdag och kanske fredagen. Har en jäkla massa läsande att göra och det tar jag tag imorgon efter en rejäl tupplur.

Tog ett kort på hotellet som hade en pool faktiskt, men alldeles för kallt för att doppa fötterna i.


Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback