Åh herrejävlar vilken helg det har varit i Ludvika.

Jag har nog aldrig följt nyheterna så otroligt intensivt som jag har gjort över den här helgen. Kollade mer på nyheterna nu än när det var tsunami och flodvågor, terron i Sthlm, ALLT i usa.. Ja, jag tror ni förstår.
Detta är faktiskt totalt sinnessjuk som har hänt i stan. Jag vill inte ens gå förbi platsen där dådet skedde, det är bara så fruktansvärt tragiskt att en hel familj och släkt blev av med sin pappa eller släkting på en plats där ingenting ska ske egentligen. Man finner faktiskt knappt ord. Hela julen, hela tilliten till staden + poliser + ordningsvakter + politiker försvinner i ett brott som aldrig ska kunna begås. Allting är förstört för en familj och för en släkt. Även för deras vänner och bekanta. Alla känner något efter det som skett i staden, men ändå så finner folk knappt något ord till det som hänt.
Detta är en stad som står för trygghet och familjevänligt. Och nu är det precis tvärtom.

Måste bara..

Nu står vi och faller. Vi har inte ekonomin för att kunna försörja poliserna eller för att kunna behålla en akutmottagning, slår igen skolor och avskedar folk till höger och vänster. Det är besparingar överallt, och "fotfolket" går på knäna medans politikerna göttar sig med överflöd i fickpengar och även dessa chefer och VD:r.
Men.. vi har råd att ta in invandrare (inte flyktingar) och hjälpa dessa med bidrag och skolor, och hjälpa dem att komma in i samhället. Men, våra "egna" ungdomar då? Ska inte de smusslas in i samhället också?
Eftersom jag själv är arbetslös och vet vilket jävla helvete det är att komma ut i arbetslivet (och, jag kanske inte ger 100% men jag har mina skäl). Och dessa personer som säger att man är slö och oinspirerad och saknar kraft och allt vad folk säger om mig/oss arbetslösa kan bara hålla käften och vända sin kritik till dem som orkar ta den.

I alla fall det jag vill säga med detta är, och jag är INTE rasist, men hjälp oss själva först innan vi ska hjälpa alla andra (och då menar jag även den ekonomiska krisen som är inom Euron). Sveriges fotfolk går på knäna för att de som redan har det bra får det ännu bättre, och de som har det dåligt får det ännu sämre. Det är det NI har röstat för, kom ihåg det när ni ser Greta, 92, dö på sjukhemmet eller när Ida, 32 och trebarnsmor, sätter sig i skulder till jul. Blir så jävla trött och förbannad på egoister som finns i detta Sverige.
Men för tillfället finns det ju inte ett enda vettigt parti att rösta på heller.

Och ja, detta är mina åsikter.

Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback