i en annan stad

En vistelse i Västerås hos syster och Elias. En övernattning här och sedan hem för att ta hand om mamma som kommer till Ludvikalasarett imorgon. Känns så otroligt jävla fel att hon ska ligga på sjukhus, men allting var bättre i alla fall.
Idag kom också antagningsbeskeden från skolorna och alla verkar tydligen sett framemot det förutom jag. Som istället för att bli asglad för att jag kom in blev det istället "jaha, ja men det är valmöjlighet". Kom in på distansutbildningen ifrån Arboga. Så det var ju den jag ville åt. Förskolelärare och grundskolelärare 1-3. Bra. Så nu ska det förhandlas om hur jag vill ha det. Men jag tror det blir en ganska lugn början där flytten får vänta för än klarar jag mig inte utan det förträffliga (?) sjukvården i Dalarna. Och byter man län lär man också byta sjukvård.
Så.. ja. Har för mig att det stod något om 23 augusti, att första mötet var då sen en träff i Karlstad 29 augusti. Jösses. Det är så här det kanske blir nu då. Mycket finns det att tänka på innan 1 augusti. Men att tacka ja verkar det bli i alla fall.

Annars Västerås.
Hamnvistelse, matvistelse, hemlagad pizza, promenader, letning av köttbullar,
nära döden upplevelse, åkning på kanter.
Det är fantastiskt.




Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback