dagen före födelsedagen!

Har klippt av mig håret, känner mig naken och kall - vilket har gett mig en identitetskris. Men jag färgade håret kolsvart, och det känns i alla fall lite bättre. Men ja, frisören har bett mig att klippa mig oftare och vara glad över mitt hår. Så får försöka.

Var till PL idag, och hon gav mig så mycket vett. Skönt att ha någon som lyssnar och inte dömer en utifrån dennes syn och värderingar. Ett bra möte och nu finns det mål att försöka sträva mot.

Imorgon tänkte jag bygga på min ålder och jag tänker göra det stilfullt. Genom att bjuda de närmaste i släkten och familjen på mat (dock utan världens bästa syster) och tårta. Det ska bli en bra torsdag, det stod det t.o.m i horoskopet att torsdagen skulle bli min lyckodag den här veckan. Konstigt nog.


Ibland känns det som det var ödet som bestämde att det var just våra vägar som skulle mötas och att det inte skulle vara enkelt för oss att kunna bli ett vi.
Men jag ger mig in i detta helhjärtat nu och går emot allting som jag ogillat. Jag gillade friheten och spontaniteten men har upptäckt att det är lika skönt med en trygg tillvaro med planerade dagar. Och när man får bilder som förklarar allting som känns så invecklat, känns det bara så rätt och man känner sig aldrig ensam.


Skriv här
Postat av: Ann-Louise

Du har alltså gjort dig redo för den stora dagen :D

2011-11-10 @ 16:26:38
URL: http://annlouisewestberg.devote.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback