Jag är en kvinna.

Jag är en kvinna (tänka sig), och jag tillhör dem som kan få tiden att gå.

Jag gick upp strax före 10 idag (jag kunde sovit längre om min blåsa vore större) för att jag skulle hinna göra mig klar för fest till 18. Jag har alltså haft (just nu) 5 och 40min på mig att bli klar. Är jag då klar? Nej.
Jag har sminkat klart mig i alla fall (sminkning 1 och 2), duschat - tvättar håret och rakat alla jävla ställen som måste rakas, ätit mat, handlat och börjat dricka. Jag anser att det är faktiskt är väldigt produktivt av mig som kvinna att lyckas göra alla dessa saker utan att börja riktigt hetsstressa. Jag skulle självklart kunna göra alla dessa saker inom 2-3h, men jag gör det inte.
Varför? Jag är kvinna. Helt enkelt. Jag "får" ta god tid på mig.

Jag märker dock av att min skjuts (min Hasseboy) börjar bli otålig. Så det är då man anser att man kanske borde lägga på ett kol, men vad gör jag då? Jag skriver ett blogginlägg. Varför? För att jag är kvinna.

Det allting egentligen (kanske) handlar om är jag och min goda vän Marre skapat en sådan fantastisk spellista på spotify som jag måste lyssna på i massor innan jag åker hemifrån. Är detta bara en dålig anledning? Ja. Men som sagt jag är kvinna. Tjatar någon på mig vet de att jag börjar "dampa" och skrika, just för att jag är kvinna och får göra dessa saker. Därför älskar jag att vara kvinna.
Vi har en massa användbara anledningar till varför vi tar såg god tid på oss, och ingen kan klaga på oss för vi är kvinnor och vi tar god tid på oss. Helt enkelt. Fan vad skönt det är att bära runt på detta kön. Eller nej.
Och dessa anledningar tar jag då jag är inför mitt andra tillstånd berusad.

Nu ska jag göra mig klar och drar iväg, men först ..

Skriv här
Postat av: ann-louise

Tack för ett helt inlägg att använda när jag är försenad ;)

2012-02-24 @ 21:13:32
URL: http://http:/
Postat av: M-L

instämmer med föregående talare! haha :P

2012-02-25 @ 22:14:26
URL: http://hararjagpa.blogg.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback