Summering av 2011 - i bilder och ord

Även 2011 fick sig ett avslut. Det har hänt så otroligt mycket under 2011, känns det som i alla fall. Det är definitvt inte bara dåliga saker utan även bra saker. Dock kommer man ju oftast ihåg de sämre sakerna.

I början och hösten av året hägrade fortfarande perioderna med kära AL om fester och alkohol. Detta var en fantastisk tid måste jag säga, kanske lite väl många karatefyllor och mycket saker som man kunnat göra annorlunda eller struntat i så här efteråt. Men just då var det "the time of ours life". Jösses. Festtiderna, hoppas de kommer tillbaka.
Höll även på att jobba då på sporthallen denna tiden av året.

Sen blev det sommar. Inte så värst mycket fest, men tiden gick och planer gjordes till våren.
Men man umgicks väldigt mycket och hade en riktig fin sommar. Vet inte riktigt om vi åkte iväg någonstans med familjen, men jag tror det. Kan ha varit till Mellbystrand en vecka i en stuga.
Firade även min morbror med en hejdundrande 50års fest.

Sen kom hösten. Då började skolan, och tron på att lärare var yrket för min del. Första veckan gick strålande, andra veckan halkade jag efter då första operationen gick av stapeln. Och ni som pluggar, och speciellt på distans vet hur mycket man missar direkt. Missade redovisningar och grupparbeten. Men jag kom igen och trivdes hur bra som helst i Köping där jag studerade, men trivdes mer med klasskamraterna än med ämnet. Började iaf ta mig en funderare och försöka flytta till Västerås, vilket inte gick något vidare. Vilket var bra om man ser hur det ligger till nu.
Hoppade av skolan i början av oktober, tror jag. Kom hem igen, och här tog det väll stopp. Nejdå.
Men det var väll ett ganska klokt beslut.

Väl här hemma passade jag på fira min 21års dag och åldernojjan drog igång på allvar. Det var väll här man insåg att gå på krogen i denna ålder kanske inte lämpar sig då de som springer runt på krogen är 18åringar och helt enkelt inte på nivå. Och nu menar jag inte att jag är bättre. Alla är ute efter olika saker när man festar, helt enkelt.

Det var även runt denna tiden, strax innan min födelsedag, vi hade begravning för min Farfar som lämnade oss år 2011. Min första begravning och någonting som jag helst slipper uppleva under många år framöver. Det jobbigaste jag någonsin har gjort, verkligen. Men det var en fin begravning och nu besöker man graven med jämna mellanrum.

Sen blev det december och jul igen. En jul som inte var som alla år. Saknade julstämning runt jul men hade desto större julstämning vid november. Julen kom och gick, som man säger. Det var inget speciellt, men desto trevligare att få se hela familjen igen och släkten samlad. Det var fint. Alltid fint med jul ändå.

Det blev nyår och det firades romantisk. Inte alls som det brukar alltså.


Året har varit bra. Men det finns många saker jag vill ta bort och ersätta.
Vill ta bort massa småsaker som man egentligen inte bryr sig om.
Vill ta bort känslan av att känna sig nedstämd och totalt överkörd vissa perioder.
Vill ta bort operationer.
Vill ta bort känslan som infinner sig dagen efter.
Vill ta bort döden.
Vill ta bort misslyckanden.

Det går alltid att vara efterklok men oftast gör man saker av en orsak. Man reser sig upp efter misstag. Man kämpar vidare. Det är så jag ser mitt liv. Att resa sig efter varenda smäll, även om den är liten eller stor. Jag har alltid behövt en lång transportsträcka till att kunna resa mig och ibland faller jag tillbaka där allting började. Men jag har ändå aldrig gett upp och gett mitt liv i någon annans händer.
Det är jag som fått mig själv att stå där jag är idag och ingen annan.

Bilder från året 2011, ett lite urval ;)















Skriv här
Postat av: Ann-Louise

Jag ska göra en tatuering snart som påminner mycket om det du skriver, jag tror på ödet, men att man väljer sina vägar för att hamna där man hamnar och att det formar en. Blir bara att le när jag ser bilderna, fler sånna röstar jag på! <3

2012-01-05 @ 21:02:54
URL: http://annlouisewestberg.devote.se/

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback