några väl valda ord

Någon lär ta upp diskrimineringen eftersom SvT själva inte bryr sig ett drit om det. Blir så trött på allt vad idrottsgalor är om. Det handlar ständigt om denna manliga sida, och "alla" var så glada att svenska herrarna lyckats kvala in till EM. Men att de svenska damerna i respektive handboll och fotboll lyckats ta med sig en medalj hem. Handbollsdamerna genom ett EM-silver och fotbollsdamerna med ett VM-brons. Fick de något pris på galan? Nej. Fick de några stående ovationer? Nej. Fick de ens EN applåd för sina fantastiska prestationer? Nej.

Vad fan är det för jävla fel på folk. Jag avskyr denna jämställdhet som infinner sig inom idrotten. Alla medaljer har olika betydelser eftersom medias syn på idrott ger oss det. Sen att en gubbe med häst vann Jerringpriset vill jag inte ens ta upp. Hästsporter är verkligen inte min grej på något vis, så jag låter det vara osagt.

Ibland undrar jag verkligen på "Om" man skulle bli feminist på allvar, eller bli politiker och banka vett i en och annan.

----

Annars ringde jag återigen PL, och jag var inte dumpad. Bara receptionen som inte sköter sina arbetsuppgifter. Så en ny tid är ordnad och det ska bli fint.
Jag kan ringa alltså. Otroligt.

Handboll ikväll och det kan man inget annat än se framemot. Roligt trots förluster, spänningen är oftast brutal. Tur att man har ett starkt hjärta än så länge.

Annars dagen har varit fin och temporik. Har gjort två träningspass idag, ett tung på gymmet och sen ett högt tempo på promenaden med mamma. Drog iväg med na' som fan. Dock är fortfarande tårna ett stort frågetecken, då de värker så in i helvete trots nyinköpta skor som sjukgymnasten klagat på. Hm..
I alla fall, en bra dag. Känt mig pigg, kär och glad. Som det ska vara. En härlig 17 januari.

Skriv här

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback